^^

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, September 25, 2011

Cinta Dalam Hati 1

Fatihah Raisha. Satu nama yang indah seindah tuan badan. Hati pasti bergetar saat menyebut nama itu.
‘ hati bersabarlah. Fatihah Raisha itu milik yang lain. Hatiku jangan mengalah, peluang masih lagi terbuka untuk kau.’
Aizat Qaiser pemuda yang bersederhana, baik hati dan penyayang.
‘ wahai sekeping hati, tabahlah menghadapi dugaan ini. Redha dengan segala ketentuannya. Pasti ada hikmah di sebalik pernikahan ini.’


8 tahun lalu...
“Khayla,aku bosan la. Kau ada masa tak sekarang? Jom la keluar.”
“Keluar dengan kau, Encik Aizat Qaiser? Kau nak kena marah dengan bapak aku ke?”
“ Don’t worry la. Hal bapak kau aku dah settle siap. Bapak kau macam biasa, keluar dengan anak pakcik jangan nak balik lepas Maghrib.” Aizat meniru gaya bapa Khayla bercakap.
“ Kau ni memang memahami bapak aku la. Nasib la aku dah ada tunang, kalau tak kau la kena jadi laki aku.” Khayla gelak besar.
“ Aku okay je kalau kau nak jadi bini angkat aku.” Aizat pula ketawa.
“ Kau tunggu aku tempat biasa. Aku nak kena inform Encik Aiman tu dulu.”
“Baik Cik Putry Khayla Bin Adam, eh bin pulak binti.”

Hampir sejam Aizat Qaiser menunggu teman karibnya itu.
‘kalau dah perempuan mesti lambat. Sabar jela Aizat.’
“Assalamualaikum, Encik Aizat sorry late. Tadi aku jumpa kawan aku dekat parking, aku ter sembang lama la pulak.”
“Waalaikumsalam,  kau memang gitu dah. Kau kira beruntung la sebab ada kawan yang bersabar tunggu kau yang memang always lambat. Aku memang tabik dengan Aiman sebab tahan dengan kelembapan kau tu.” Perkataan lembat sengaja ditekankan.
“sesuki je kau kata aku lembap. Aku lambat pun aku tetap juga muncul. Bukan macam orang tu, janji nak datang tapi satu hari tunggu batang hidung langsung tak nampak.”
“Khayla kau nak makan apa?”
“Ubah topic nampak.”


No comments:

Post a Comment