^^

Lilypie First Birthday tickers

Friday, November 25, 2011

Cinta Dalam Hati 11

“Uncle, Farid tak dapat jadikan Fatihah Raisha sebagai teman hidup Farid. Farid dah ada Wahida. Uncle, Farid dah cakap dekat papa yang Farid tak nak kahwin dengan Fatihah Raisha tapi papa buat tak tahu. Farid fikir biarlah Farid terus terang dengan uncle dan Raisha. Farid minta maaf sangat.”
‘Ya Allah, ini kenyataankah?’
“Farid, uncle faham. Uncle doakan Farid bahagia dengan pilihan Farid.”
“Thank you so much uncle. Fatihah Raisha, saya bukan benci awak. Hmm, saya cuma tak dapat cintakan awak seperti Aizat Qaiser cintakan awak.”
“Farid kenal Aizat?”
“Kenal uncle, dia baik dan yang Farid tahu dia sangat mencintai puteri uncle ni. Uncle, Farid balik dulu. Maafkan Farid.”
“Tak apalah Farid, dah bukan nak jadi rezeki uncle untuk kamu jadi menantu uncle. Balik ni kamu kirim salam dekat papa kamu.”


‘Mungkin sudah takdir anak aku bukan untuk anak Mazlan tu. Aku nak buat macam mana ni lagi 3 hari majlis akad nikah. Ya Allah, bantu lah hambaMu ini.’
“Raisha, abah nak telefon kamu sekejap. Abah pinjam.” Tegas sekali suara abah Fatihah Raisha.
“Assalamualaikum, Fatihah kenapa call saya ni?”
“Waalaikumsalam, ni abah Fatihah bukan Fatihah. Dia tak tahu yang pakcik telefon kamu. Pakcik nak kamu datang rumah pakcik sekarang. Tapi kamu jangan bagi tahu Fatihah. Assalamualaikum.”

“Wah, abah Fatihah Raisha sayangku nak jumpa. Terima kasih Ya Allah.”

Tepat jam 9 malam, Aizat Qaiser sudah ada dihadapan pintu pagar rumah Fatihah Raisha.
“Assalamualaikum.”
“Waalaikumsalam, Aizat masuklah.”
Aizat Qaiser menyalami tangan lelaki itu. Hatinya berdebar sekali.
“Aizat, kamu duduklah dulu di sini. Pakcik nak masuk panggil mak Raisha sekejap.”
Aizat Qaiser sekadar menganggukkan kepalanya.
‘Aizat, mesej Fatihah ke tak ni? Ish, aku dah janji dengan abah dia. Janganlah Aizat. Nanti abah dia cancel aku nak buat menantu sebabnya tak pegang pada janji. Tidak sama sekali.’
“Awak!”
‘Gulp! Fatihah Raisha nampak aku. Tidak punah harapan aku nak jadi menantu. Mama maafkan Aizat.’
“Aizat, Raisha duduklah. Abah ada benda penting nak bincang dengan kamu berdua ni.”
“Raisha, mak dengan abah dah fikir nak..”

No comments:

Post a Comment