^^

Lilypie First Birthday tickers

Friday, October 7, 2011

Cinta Dalam Hati 7

“Waalaikumsalam.”
Fatihah raisha menangis lagi.
Jika Ia akan berakhir seperti ini,
Jika ia benar benar berakhir,
Saya ingin kembali ke saat kita tidak mengenali satu sama lain,
Tapi ini sudah lambat.

Rumah Dato’ Mazlan..
“Papa nak tanya Farid ni.”
“Yes, papa.”
“kamu betul nak kahwin dengan Fatihah Raisha tu ke?”
“Kenapa papa tanya tiba tiba ni?”
“Ish, kamu ni farid cuba papa tanya jangan tanya soalan balik.”
“Ala, papa nit u pun nak marah. Farid tak la nak sangat dengan Fatihah raisha tu. Farid Cuma..”
“Apa kamu mengarut ni Farid? Kamu jangan nak malukan papa.”
“Farid tak malukan papa, tapi papa sendiri yang malukan diri papa. Papa yang paksa Farid setuju nak kahwin dengan perempuan tu. Papa tahukan yang Farid sayangkan Wahida. Papa yang buat keputusan sendiri. Papa buat Farid makin benci dengan keluarga Fatihah raisha.”
Pang!
“Farid benci papa. Farid dah tak boleh sabar dengan papa lagi. Goodbye.”

‘Kenapa abah Fatihah nak satukan Fatihah dengan Farid tu? Aku kena buat sesuatu ni.’
“Assalamualaikum, Khayla.”
“Waalaikumsalam.”
“Khayla sorry ganggu. Aku nak tanya alamat rumah Fatihah je ni.”
“Kau nak buat apa?”
“Aku tak boleh cerita sekarang. Nanti aku story lain hari.”

“okay. Ni alamatnya......”

No comments:

Post a Comment